Справа не в фашистах: у Раді знайшли законний спосіб закрити "Інтер"

132,5 т.
Справа не в фашистах: у Раді знайшли законний спосіб закрити 'Інтер'

Український телеканал "Інтер" незаконно отримав ліцензію на частоти, тому держава в законному порядку може припинити його мовлення.

Про це в ефірі ObozTV заявив нардеп з "Народного фронту", глава комітету з питань культури і духовності Верховної Ради Микола Княжицький.

"Інтер" - пропагандистський канал. Він абсолютно незаконно є власником ліцензії, яку вони всупереч законним процедурам отримали. Потрібно дотримуватися букви закону незалежно від того, що говорить "Інтер" і позбавити їх ліцензії. Вони незаконно її отримали і продовжують мовлення. Повірте, не тільки тому, що вони в цьому зацікавлені, а й тому, що якісь представники влади закривають очі на їхні порушення закону і теж у цьому зацікавлені. Це ніяк не пов'язано з тим, що вони говорять в ефірі, це зовсім інша дискусія", - зазначив нардеп.

Відео дня

За його словами, держава досі не виробила чіткої стратегії в інформаційній боротьбі з ворожою пропагандою.

"У нас у країні відсутня інформаційна політика. Це пов'язано з двома факторами. По-перше, українська влада намагається зберегти свободу слова і плекає демократичні цінності; по-друге, вона неефективна в боротьбі з пропагандою ворога, яка такими засобами веде гібридну війну в Україні", - підкреслив парламентарій.

Також Княжицький вважає, що ситуацію може виправити прийняття закону про прозорість прав власності на ЗМІ.

"Потрібно прийняти закон про відновлення повної прозорості ЗМІ, про те, що кіпрські компанії, офшорні компанії повинні повідомляти, хто насправді стоїть за їхніми власниками, власники мають подавати фінансові декларації. Тоді буде зрозуміло, справжній це власник чи фіктивний. Коли ми знатимемо, хто власник каналу, тоді ми будемо знати, хто намагається промивати нам мізки і до кого звертатися з позовом, якщо вони підтримують гібридну війну проти нашої країни", - вважає він.

Аналогічну думку висловив й історик Юрій Гудименко.

"Інтер" як бренд мене взагалі не цікавить. Цікавить те, що він використовується як пропагандистський канал. Я вважаю, що ми повинні діяти законними методами. Законні методи є, оскільки канали постійно на моніторингу у держави. Вони можуть отримати попередження, а після декількох попереджень у них можна ліцензію відібрати. Зазвичай канали перед загрозою залишитися без частот подекуди змінюють свою манеру подачі. "Інтер" дійсно завжди був проросійським, але більшість телеканалів до війни теж висловлювали такі самі думки, ведучі носили георгіївські стрічки. До того моменту, коли ситуація не змінилася і ці принципи не стали для нас неприйнятними", - додав блогер.

Як повідомляв OBOZREVATEL.UA, скандал розгорівся напередодні, після того як в мережу потрапив фрагмент відео, на якому ведучі телеканалу Андрій Доманський та Анастасія Даугуле нібито репетирують промову до "святкового концерту з нагоди Дня перемоги".

Після цього в середу, 9 травня, вранці представники ультраправої партії "Національний корпус" Андрія Білецького заблокували будівлю телеканалу "Інтер".

На тлі цих подій в мережі з'явилося відео, як знімальна команда українського телеканалу "Інтер" грубо обійшлася з пенсіонерами під час запису вітального ролика до Дня перемоги.

Після того, як стало зрозуміло, що телеканал не виконав умову активістів і все ж показав скандальний концерт, у Києві, на вулиці Бульварно-Кудрявській, в будівлю, де розташовується адміністрація "Інтера", кинули "коктейль Молотова".

Пізніше телеканал все ж показав ввечері 9 травня 2018 року концерт "Перемога. Одна на всіх", наприкінці якого ведучий Андрій Доманський промовив фразу, через яку будівлю каналу і офіс "Національних інформаційних систем" пікетували активісти.