УкраїнськаУКР
EnglishENG
PolskiPOL
русскийРУС

Телеканал ТВі просить глядачів допомагати отмивочной конторі?

Телеканал ТВі просить глядачів допомагати отмивочной конторі?

Український опозиційний канал ТВі, практично з моменту створення, переслідують скандали фінансового характеру. Керівництво каналу в особі його генерального менеджера Миколи Княжицького, як правило, поспішає пояснити що відбувається незалежною позицією каналу і тиском влади. Але чи не є заяви про переслідувати опозиційності ширмою, за якою дуже хочеться приховати деякі деталі діяльності телевізійного підприємства? Ось що нам вдалося встановити без особливих труднощів.

Кожен український глядач може фінансово допомогти опозиційному каналу. Про це свідчить оголошення на сайті каналу в рубриці "Про нас". На нього можна перейти, клікнувши на кнопку "Підтримай нас".

Згідно з текстом оголошення благодійні гроші можна перерахувати на розрахунковий рахунок товариства з обмеженою відповідальністю "Інтерпроф" з поміткою "безповоротна фінансова допомога". Як запевняють автори оголошення, зібрані суми будуть витрачатися на розвиток каналу.

Однак немає ніякої впевненості, що саме так це і буде. Справа в тому, що ТОВ "Інтерпроф" - це не ТВі і ніякого відношення до каналу не має. Зокрема, на сайті Нацради з телерадіомовлення в списку засновників юридичної особи ТВі - ТОВ "Телерадіосвіт" - ми бачимо лише двох: ТОВ Міжнародна Медіа Компанія (7,4% статутного фонду) і кіпрська Серадж ХОЛДІНГЗ ЛТД (SERADGILL HOLDINGS LTD - 92,6 % статутного фонду)

Ми без праці знайшли в Інтернеті на сайтах "жовтих сторінок" дані про ТОВ "Інтерпроф" з вказаними на сайті ТВі рахунком і кодом ЕДРПОУ. Хоча в реквізитах на оплату у компанії прописаний адреса вул. Гайдара, 50В, формально "Інтерпроф" зареєстрований за адресою Залізничне шосе, 47. Це - двоповерхова будова в Печерському районі Києва. Ніяких слідів компанії ТОВ "Інтерпроф" і тим більше вивісок ТВі на ньому немає. Основний контингент орендодавців - СТО та будівельні фірми. На прохідній про те, що тут повинні сидіти телевізійники - ні сном ні духом не відають. Про компанію "Інтерпроф" чують уперше.

Гроші на підтримку ТВі осідають десь за цією адресою.

Справедливості заради, відзначимо, що ТОВ "Інтерпроф" дійсно мала колись відношення до ТВі, однак це було в далекому 2009 році і, судячи з усього, стосунки тривали недовго. Справа в тому, що створена у вересні 2009 року компанія "Інтерпроф" встигла до середини грудня спочатку придбати у ТОВ Міжнародна Медіа Компанія 92,6% статутного фонду, а потім продати його кіпрському офшору SERADGILL HOLDINGS LTD.

Власне, саме ця операція стала причиною скандалу в 2009 році між двома засновниками каналу Костянтином Кагаловським і Володимиром Гусинським. Останній прямо звинуватив Миколу Княжицького в крадіжці належної йому половини корпоративних прав на канал. За версією Гусинського, озвученої у ЗМІ, перепродаж каналу, розпочата Миколою Княжицьким, що не була санкціонована ним як засновником. У свою чергу, керівник ТВі наполягав, що йому не було ніякої необхідності питати дозволу Володимира Гусинського. Згідно з його коментарю, поширеній у ЗМІ, формально обидва бізнесмени були лише кредиторами каналу, а не його юридичними власниками. З тих пір і до сьогоднішнього дня операція з переміщення корпоративних прав ТВі по ланцюжку ТОВ Міжнародна Медіа Компанія - ТОВ "Інтерпроф" - SERADGILL HOLDINGS LTD - предмет судових розглядів, ініційованих Гусинським.

До речі, початкова двозначність у питаннях корпоративних прав каналу - одна з передумов свіжого інформаційного скандалу навколо ТВі. Зокрема, навесні в ЗМІ з'явилася інформація про те, що половина власності ТВі, раніше належала Гусинському, перейшла Борису Березовському. Микола Княжицький неодноразово спростовував цю інформацію.

До сьогоднішнього моменту компанія "Інтерпроф" фігурує на каналі ще в одному ключі - виступає продакшн-студією, яка виробляє деякі програми ТВі. Однак цим дуже складно пояснити благодійні пожертвування. По-перше, продакшн за логікою сам повинен заробляти, продаючи свій продукт телеканалу, а не отримувати безоплатну допомогу від його глядачів. По-друге, повторимося, - на "виробничій базі" за адресою Залізничне шосе, 47 про телевізійників ніхто не чув.

Вірити оголошенню на каналі про те, що пожертвування гроші підуть на розвиток каналу, звичайно ж, можна. І може, воно насправді саме так і відбувається. Однак гарантій їх цільового використання не більш, ніж і у випадку з МММ-2011 Сергія Мавроді. З тією лише різницею, що на всіх флайерах творець цієї фінансової піраміди чесно попереджає, що гроші її учасник може втратити в будь-який момент.